Administracje osiedlowe rzadko wysyłają listy do swoich lokatorów. Najczęstszą formą korespondencji są ogłoszenia zamieszczane na kladce schodowej, na specjalnej tablicy informacyjnej. W razie pytań lokatorzy mają prawo zadzwonić do administracji i dowiedzieć się szczegółów. Najczęściej nie ma jednak problemów z rozumieniem komunikatów. Zwykle ogłoszenia zawierają bowiem informacje o terminie ewentualnych przeglądów czy prac remontowych, a te są przekazywane w sposób jasny i zrozumiały. Przykładem tego typu ogłoszeń mogą być wymiany podzielników ciepła, przeglądy rur w kanalizacji czy choćby informacje o rozpoczęciu sezonu grzewczego zawierające prośbę o włączenie kaloryferów. Niekiedy administracje osiedlowe zamieszczają na tablicach ogłoszeniowych również informacje dotyczące planowanych inwestycji w budynku oraz wokół niego. Ogłoszenia wywieszane przez administrację osiedlowe doskonale się sprawdzają i pozwalają na zaoszczędzenie papieru i czasu koniecznego na informowanie każdego lokatora osobno.