Nikt nie mówił, że świat biznesu jest łatwy. Szczególnie trudny okazuje się on dla osób, które stawiają w nim swoje pierwsze kroki, nieraz wszystkiego ucząc się od zera. O ile jeszcze biznes standardowy, czyli np. taki nowy sklep internetowy, nie wymaga posiadania specjalistycznej wiedzy i fachowych umiejętności, tak w przypadku chęci otworzenia działalności internetowej wypadałoby znać pewne podstawy wirtualnego marketingu. Jedną z nich jest pozycjonowanie e-sklepu w Google, o którym to narzędziu nawet najwięksi mistrzowie w branży potrafią czasem zapomnieć. A nie wolno bagatelizować i umniejszać wartości pozycjonowania. Na ten moment to najskuteczniejsza droga do uzyskania większej popularności sklepu i, co za tym idzie, zwiększenia swoich dochodów.
Każdy, kto posiada swój sklep internetowy, szuka swojej idealnej drogi do tego, by jakimś sposobem pokonać całą gigantyczną konkurencję i czymś się wśród niej wyróżnić. Chce stać się prawdziwym mistrzem w swojej dziedzinie. Pragnie uzyskać miano eksperta od konkretnego typu usług czy produktów, aby każdy, kto nagle zechce z czegoś takiego skorzystał, od razu pomyślał właśnie o nim. Przewagę nad konkurencją można oczywiście uzyskać, ale małe i nowe sklepy internetowe będą mieć z tym duży problem. Powinny więc skupić się na tym, by wygenerować jak największy ruch na swojej stronie, następnie wpływając na poprawę współczynnika konwersji. No bo nic nikomu po wysokiej popularności sklepu, jeżeli odwiedzające go osoby nie będą chciały korzystać z jego oferty. Trzeba więc zadbać o to, by jak największy procent z ilości odsłon był zwieńczony zakupem. To cel, który gwarantuje pozycjonowanie e-sklepu w Google.
Niby te wszystkie firmy i agencje zajmujące się pozycjonowaniem stosują dość podobne metody w przypadku popularyzowania sklepów oraz samych stron, ale jednak różnią się one pewnymi drobnostkami, które mają ogromny wpływ na ich ostateczną skuteczność. Pozycjonowanie sklepów jest ogólnie rzecz biorąc trudniejsze i bardziej skomplikowane. To rozbudowany system marketingowy składający się z licznych rozgałęzionych poziomów, z których każdy wpływa na kolejne segmenty i elementy. Musi to tworzyć zgraną i spójną całość. Pozycjonowanie powinno być przemyślane i zaplanowane, bo przypadkowe działania nigdy nie będą skuteczne, a nawet jeśli dadzą jakieś efekty, nie utrzymają się one zbyt długo. Sklepy internetowe wymagają również ciągłej i stałej uwagi. Nie da się ich wypozycjonować w ciągu miesiąca i później już zawsze cieszyć się wysoką pozycją w wyszukiwarce. Działania muszą być przeprowadzane niemalże bezustannie. Z tego względu właścicielom sklepów najbardziej opłaca się wykupienie abonamentu na comiesięczne pozycjonowanie.
Pozycjonowanie e-sklepu w Google daje rzeczywiste rezultaty w postaci wygenerowania większego ruchu na stronie, uzyskania wyższych pozycji w wyszukiwarkach i to na wiele różnych słów kluczowych, a także poprawienia współczynnika konwersji. Osiągane przy tej metodzie rezultaty są tak wielowymiarowe, że warto o nie zawalczyć.