Polityka cen produktów jest jedną z wielu dziedzin ekonomii. Kształtowanie ceny produktu zależy od wielu procesów rynkowych. Choć mogło by się wydawać, iż firma po wprowadzeniu produktu może ustalić sobie dowolną cenę, to jest to działanie pozbawione sensu. Gdy wprowadzamy na rynek zupełnie nowy towar możemy ustalić nawet zawyżoną cenę. Jeśli produkt okażę się atrakcyjny i tak się on sprzeda. Nie zdziwmy się jednak, gdy po kilku tygodniach nasz punkty sprzedaży będą świecić pustkami. Będzie to prawdopodobnie znaczyło, iż konkurencja zdążyła już skopiować nasz pomysł, a może nawet go unowocześnić. Najczęściej wykorzystują oni tańsze niemarkowe surowce do jego produkcji, co znacznie obniża koszta. Cena produktu zależy także od liczby sprzedanych egzemplarzy. Jeśli sprzedaż stale wzrasta, producent prawdopodobnie obniży cenę. Jak widzimy, mechanizm kształtowania się cen jest naturalny. Jest on także niezbędny, aby rynek poprawnie funkcjonował. Wystarczy sobie wyobrazić skutki sytuacji, w której nie istniałaby konkurencja, ceny by stale rosły i nikt nie mógł by nad nimi zapanować.

akademiarozwojubiznesu.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here