Przedsiębiorcy skarżą się bez ustanku na coraz wyższe koszty prowadzenia działalności gospodarczej, potencjalni klienci z kolei narzekają na wysokie ceny towarów i usług. Czy jest jakaś rada? Oczywiście, że tak. Nie bez powodu przecież ktoś wymyślił sprzedaż przez Internet, nie bez powodu e-biznes święci triumfy w świecie handlu. Stworzenie swojej marki w sieci jest tak samo pracochłonne jak wyrobienie sobie dobrej opinii w tradycyjnej rzeczywistości, lecz efekty mogą być o wiele korzystniejsze. Nawet jeśli w początkowej fazie trudno będzie przebić się i dotrzeć do nowych odbiorców, to jednak taka forma działalności oszczędza wielu niepotrzebnych wydatków, a w dalszej perspektywie staje się dużo bardziej opłacalna. I to dla każdej ze stron – sprzedający nie musi płacić za piękne wystawy i powierzchnię sklepową, wystarczy, że jednorazowo zamówi porządną stronę internetową, nie potrzebuje też zatrudniać wielu sprzedawców do obsługi sprzedaży, klienci natomiast mają gwarancję niższych cen, właśnie dlatego, że ceny prowadzenia sprzedaży maleją. Bardzo często też sklepy internetowe oferują zniżki dla stałych klientów, co w tradycyjnych sklepach raczej rzadko się zdarza. I jest to kolejny punkt na korzyść dla wszystkich – sprzedawcy zyskują stałych odbiorców, a klienci korzystają z coraz to wyższych rabatów.